PREDMET
Leta 2002 je umetnik Douglas Irving Repetto ustvaril delo “How to Annoy a Plant”. Naredil je vmesnik, ki je, glede na upogibanje rastline, izmenoma prižigal osvetlitev z leve in desne strani. Rastlina je zavoljo želje po svetlobi sizifovsko spreminjala svoj položaj, vselej znova oropana cilja. “Protokol za nadlegovanje para-kuratorja” je para-iteracija Repettovega dela in poklon rastlinski subjektnosti, ki se znajde v krajini lastnih teženj, interesa avtorice in skrbnosti intervencij para-kuratorja. S tem izpostavlja eno manj vidnih komponent umetnosti, ki vključuje žive sisteme: nenehno, pretežno nerazumljeno pogajanje med človeško intenco in ne-človeškimi akterji. Pričujoče delo nagovarja idejnega snovalca festivala, para-kuratorja Igorja Štromajerja, da prevzame vlogo digitalnega vmesnika Repettovega dela. V času trajanja razstave grah in para-kurator manifestirata frustracijo situacije, v kateri sta prisiljena igrati predmet.
UMETNIK / UMETNICA
Dr. Špela Petrič, univ. dipl. biol., mag. um., v umetniškem delu prepleta naravoslovje, nove medije in performans. Zanimajo jo različni vidiki antropocentrizma; rekonstrukcija in apropriacija znanstvene metodologije v kontekstu družbe; živi sistemi in umetno življenje; terRabiologija (ontološki pristop k evoluciji in teraformativnosti življenja na Zemlji). Svoje delovanje razširja z naravoslovno-umetniškimi izobraževalnimi programi in delavnicami, namenjenimi informiranju in senzibilizaciji zainteresirane javnosti, zlasti mladih. www.spelapetric.org
Projekti: Skotopoeza (performans, 2015), PSX Consultancy (instalacija, 2014), Naval Gazing (habiton, 2014), Voyager/140 AU (instalacija, soavtor Miha Turšič), Solarni Odmik (instalacija, 2013), Humalga: K človeški spori (raziskovalno-umetniški projekt, soavtorica Robertina Šebjanič, 2012/13), Circadian Drift (instalacija, soavtorica Maja Smrekar, 2012), CTCAG recognition (performans, 2011), Cladocera (instalacija, 2010).

www.spelapetric.org